Menu wegetariańskie

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Autor
    Wpisy
  • #38400
    Magda-17
    Participant

    Ale białko Krzysiu, tylko że roślinne . A pastę Tahini też można zrobić samemu w domu.

     

    No to krokiety z twarogu : kostkę twarogu półtłustego rozgnieść w misce, dodać 1 jajko i mąki tyle by udało się z ciasta zrobić wałek. Można dodać soli, pieprzu, ostrej papryki, a nawet zmielonego kminku. Co kto lubi. Jak za gęste ciasto można dodac jogurtu. Wałeczki pokroić na krótsze odcinki – maksymalnie 10 cm i obtoczyć w tartej bułce. Smażyć na złoty kolor , podawać z pikantnym sosem i surówkami.

    #38401
    Magda-17
    Participant

    Inne pomysły na wegetariański obiadek :

    – młoda kapustka słodko-kwaśna z kluseczkami “łyżką kładzionymi”

    – makaron z sosem szpinakowym (szpinak zasmażyć z czosnkiem, solą  i pieprzem, następnie dodać gęsty jogurt naturalny i topiony),

    – sadzone jajka na puree szpinakowo-ziemniaczanym,

    – groszek z marchewką pod beszamelowym sosem,

    – chłodnik litewski, ogórkowy albo gaspacho,

    – zupa jagodowa z kluseczkami,

    – zupa rabarbarowo-pomarańczowa z imbirem i nutką cynamonu,

    – polewka z maślanki z młodymi ziemniaczkami,

    – zupa “NIC”,

    – omlet z warzywami,

    – naleśnikowe sakiewki z kurkami i zielonymi szparagami,

    – knedle z owocami,

    – naleśniki na słono i słodko,

    – zapiekanki warzywne – co znajdziesz w lodówce ,

    – rybka na porach zapiekane w musztardowym sosie,

    – faszerowane roladki z mintaja w plastrach cukinii.

    Jest z czego wybierać ?

    The author has edited this post (w 07.06.2013)
    #38398
    kasiu.katarzyno2
    Participant

    DRUGIE SNIADANIE LUB KOLACJA :  pasta z ciecierzycy inaczej zwana cieciorka lub grochem wloskim jak kto woli a mowiac poprawnie Hummus 

    Potzrebujesz : blender , mixer lub robot kuchenny , 

    Skladniki : ciecierzyca moze byc ta gotowa z  puszki , lub w postaci twardej i trzeba bedzie ja namoczyc na noc tak jak fasole , zabek czosnku , pol cytryny , pasta Tahini ( krem sezamowy ) do kupienia w sklepie z zdrowa zywnoscia , w Piotr i Pawel , lub na internecie allegro itd nie tak latwo znalesc ale sie oplaca poszukac bo jest pyszne  

    WYKONANIE : ciecierzyce( cala puszka ) lub  jesli moczyles to cala szklanka  , z sokiem z polowy  cytryny , z rozdrobnionym czosnkiem ( moze byc w proszku ) jesli nie lubisz czosnku nie dodawaj ,mniejsze pol szkl wody , 2 duze lyzki kremu sezamowego Tahini , blendujemy miksujemy wszytsko na gladka mase na paste , powinna byc konsystencja pasty , kremowa , jesli widzisz ze zbyt mocno sie leje to dodaj wiecej ciecierzycy , 

    gotowy krem paste Hummus mozna jesc na kanapki , z pomidorkiem , ja zazwyczaj jem to na picie , pita chlebek plus Hummus i pomidorek pycha , oraz  pokrojone w slupki  swierze marchewki lub seler naciowy i maczamy w Hummusie 

    OBIAD , COS DLA MAKARONIARZY 

    SKLADNIKI:makaron brazowy (swiderki , kokardki  co kto lubi ) 1 cukinia , 2 marchewki , ser feta wersja light , pieprz , 

    WYKONANIE: zetrzec na tarce o duzych oczkach cukinie w skorce dobrze umytej , marchewki juz bez skorki wiadomo , wrzucic na patelnie i podsmazac na oleju lnianym lub rzepakowym  lub jaki kolwiek mamy , jak warzywka zmiekna dodac tyle ile chcemy sera feta rozdrobnionego ( ser jest slony wiec nie ma sensu dodawac juz soli ) dodajemy pieprz i podajemy z ugotowanym makaronem . niektorzy przed usmazeniem warzywek podsmazaja dwa zabki czosnku 

    OBIAD NR 2 W 6 MIN : 

    DUZA CUKINIA , WYSZOROWAC I POKROIC W PLASTRY O GRUBOSCI OKOLO 2 CM JAK TO LUBI , OBTOCZYC W OLIWIE Z OLIWEK LUB ZDROWSZYM OLEJU TYPU LNIANY , RZEPAKOWY , Z PESTEK WINOGRON , POSYPAC PIEPRZEM I SOLA LUB ULUBIONA PRZYPRAWA JA DODAJE CURRY I NA PATELNIE HOP PODSMAZAMY Z OBU STRON I GOTOWE , MOZNA TEZ NA GRILLU JAK KTOS MA 

    #38399
    KrzyK
    Keymaster

    Trochę łudziłem się że Ciecierzyca to drób i będzie miensko, ale coś czuję że niestety nie

    #38395
    Magda-17
    Participant

    Najprostsze na śniadanie , lunch i kolacje są sałatki. Teraz bez problemu można dostać sałatę lodową, albo mixy sałat lub pojemnik rukoli czy roszponki.  Do tego pociachać świeżego ogórka, “odżyłowaną” i pokrojoną łodygę selera naciowego, połóweczki pomidora koktajlowego, paski marynowanej papryki, oliwki itd. oraz kostki dobrego twarogu sałatkowego lub fety, jak ktos lubi słone i wode w kolanach .

    Oczywiście do tego winegret: czyli 3 łyżki wody połaczyć z 1 łyżką oliwy, dodaś soli, pieprzu i posiekanych  świeżych ziół, wymieszać i zalać sałatkę. Ja mam dyżurny , mały poręczny słoiczek do tego celu i shakuję w nim sosik.

    #38396
    Magda-17
    Participant

    Drugie szybkie danie to placki z warzyw. Żeby się nie nudziło to można łączyć dowolnie : ziemniaki, seler korzeniowy, dynia, marchewka, kabaczek, cukinia , cebula, jabłko itd. osobno, albo parami. Zetrzeć na tarce o grubych oczkach, jeśli trzeba odsączyć, dodać surowe jajko, trochę mąki, doprawić, ewentualnie dorzucic zieleninę, wymieszać. Na patelni rozgrzać olej i smażyć z obu stron placuszki. Osączyć z tłuszczu. Jeść według uznania z cukrem, gęstym jogurtem, sosem pomidorowym itd. Tyle na razie, bo zgłodniałam .

    #38397
    kasiu.katarzyno2
    Participant

    pycha Magda narobilas mi smaka , ok to moze ja dodam cos od siebie :  

    SZYBKIE PROSTE I POZYWNE SNIADANIE : KOKTAJL OWOCOWY Z NUTKA ZIELENINY  

    POTRZEBUJESZ : blender, moze byc rowniez taki reczny lub mikser, robot kuchenny co kto ma  

    koktajl nr 1

    SKLADNIKI : banan , salata jaka lubisz rzymska lub roszpunka jaka lubisz lub jarmuz , mango lub jablko , mleko sojowe , jesli lubisz slodzy dodaj lyzeczke miodu lub sok z agawy ,——– wrzucasz wszystko blendujesz i masz zdrowy pozywny koktajl 

     

    koktajl nr 2   SKLADNIKI : mrozone lub swieze truskawki , banan, swieze liscie szpinaku ( nie bedzie go nawet czuc )  maslanka 0%  lub naturalny jogurt , mozna dodac ziarna siemia lnianego  i lyzke miody lub soku z agawy ( sok z agawy do kupienia nawet w cerfurze oraz typowo ekologicznych sklepach )  

          wlasciwie mieszamy to co mamy w domu i probujemy co nam smakuje :  jagody , truskawki , jablka ,maliny , zurawina  banany , mango  przemycamy do koktajlu cos zielonego , zapomnialam o avokado   dla osob ktore nie maja nic przeciwko glutenowi polecam platki lub jakies otreby 

    #38402
    lucenty
    Participant

    Ale wysyp przepisów! Jest z czego wybierać i stopniowo będę je sobie wypróbowywać.

    Ja wyszperałem propozycje menu tygodniowych

    na stronie biegaczy-wegan,

    – na stronie zostanwege proponuje 30-dniowy program, w którym każdego dnia otrzymuje się maila z jadłospisem i innym rzeczami

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.